Dr Dipayan Biswas z Uniwersytetu Południowej Florydy twierdzi, że woń unosząca się w powietrzu może być świetnym narzędziem do opanowania niezdrowych zachcianek.
Biswas odkrył bezpośredni związek między długością ekspozycji a tym, czy człowiek da upust swoim zachciankom, czy nie. Psycholog przeprowadził serię eksperymentów. Posługiwał się nierzucającym się w oczy nebulizatorem (generatorem aerozolu), który raz uwalniał zapach niezdrowych, a raz zdrowych produktów (Amerykanin posłużył się parami: ciastka i truskawki oraz pizza i jabłka).
Jak czytamy w serwisie kopalniawiedzy.pl, okazało się, że ochotnicy wystawiani na woń ciastek przez mniej niż pół minuty częściej mieli ochotę sięgnąć właśnie po nie. Ci jednak, których poddawano ponad 2-minutowej ekspozycji, przestawali się interesować słodyczami i zamiast tego wybierali truskawki. Te same rezultaty uzyskano, testując pizzę sparowaną z jabłkami.
Więcej: www.kopalniawiedzy.pl
Ciekawe, dzięki