Dacia Duster – sprytny SUV prosto z Rumunii

Dacia Duster

Prawie 90 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma zarejestrowane przynajmniej jedno auto. Co czwarta rodzina ma dwa auta, a część nawet więcej. Potrzeby motoryzacyjne Polaków rosną, dlatego podczas wymiany samochodu mamy coraz większe wymagania. Na uwagę zasługuje nowa Dacia Duster. Czym się wyróżnia? Czy warto ją kupić?

Nowa Dacia Duster, należąca do rodziny SUV-ów, zalicza się do klasy kompaktowej. Model Duster jest produkowany od 2010 roku i niezmiennie cieszy się ogromną popularnością. To pierwszy samochód rumuńskiego producenta zaprojektowany jako auto użytkowo-sportowe. SUV marki jest jednym z modeli, które prezentują najlepszą na rynku relację jakości do ceny. Duster został stworzony na płycie podłogowej Dacii Logan. Nowa Dacia Duster – druga generacja tego modelu – produkowana jest od 2017 roku. Do poprzedniej wersji wprowadzono wiele nowości, przez co auto zjednało sobie jeszcze więcej zwolenników.

Dacia Duster – Bogate wyposażenie absolutnie niezbędne

Lista elementów wyposażenia nowego Dustera stale ulega wydłużeniu. Wprowadzono m.in. filtr cząsteczek stałych, montowany w silnikach wysokoprężnych, a także system ESP. Odmieniony wizualnie model zauważalnie upodobnił się do Logana, z którym do niedawna najbardziej łączyło wnętrze pojazdu.

Niskie spalanie najważniejsze

Tych, którzy sceptycznie podochodzili do tego modelu marki, w nowej wersji na pewno przekona spalanie. W pierwszej odsłonie tego modelu najbardziej popularne były egzemplarze z wolnossącym silnikiem 1.6 o mocy 116 KM. W Nowej Dacii Duster wprowadzono bardzo znaczącą zmianę –najczęściej występuje wariant z silnikiem benzynowym o pojemności 1.0. Krok w tył? Wręcz przeciwnie.

Ta zmiana to jedno z najlepszych posunięć producenta. Silnik posiada moc 74 KM i niewątpliwie potrzebuje więcej czasu, żeby się rozpędzić, ale ten drobiazg schodzi na dalszy plan przy licznych zaletach i staje się zupełnie nieistotny. Po pierwsze silnik podczas jazdy działa naprawdę cicho. Co więcej, producent deklaruje spalanie na 100 km w granicach od 6,1 do 6,4 l, jednak większość użytkowników nowego Dustera deklarują realne spalanie w posiadanych egzemplarzach na poziomie od 5,2 do 5,5 l na każde przejechane 100 km.

Nowa Dacia Duster doskonale spełnia oczekiwania w mieście

Model z silnikiem 1.0, a dokładnie 999 cm3, to idealna jednostka do poruszania się po mieście, przede wszystkim ze względu na niskie spalanie. Kolejnym atutem jest to, że auto jest naprawdę ciche, co zwiększa komfort jazdy po zatłoczonych ulicach.

Nowa Dacia Duster posiada jeszcze jeden ogromny plus, który jej posiadacze docenią szczególnie zimą, zwłaszcza jeżeli auto parkowane jest pod chmurką. Otóż, silnik Dustera drugiej generacji nagrzewa się naprawdę szybko, przez co dmuchawy wewnątrz auta równie sprawnie ocieplą wnętrze, co przy niskich temperaturach na zewnątrz jest nieocenione.

Dacia Duster

Nowa Dacia Duster w trasie

Dacia Duster bardzo dobrze sprawdza się podczas dalszych podróży. Samochód idealnie nadaje się do spokojne jazdy – przy prędkości około 100 km/h obrotomierz wskazuje około 2500 obr./min. Przy tym praca silnika nadal pozostaje cicha. Model ten nie ma sportowego zacięcia, jednak będzie bardzo dobrym wyborem do wyważonej jazdy, który z pewnością docenią rodziny, którym szczególnie zależy na bezpieczeństwie.

Podobno to wnętrze jest najważniejsze

Nowa Dacia Duster najczęściej jest spotykana w kolorze złotym, przyjemnym dla oka i przykuwającym uwagę, a zarazem bardzo praktycznym – łatwo utrzymać go w czystości, na tym odcieniu lakieru zabrudzenia nie rzucają się w oczy.

Wnętrze auta pozytywnie zaskakuje. Większość osób, które wiedzą, ile nowy model kosztuje, spodziewa się w środku kiczu i bylejakości. Jednak i na tym polu nowa Dacia Duster potrafi pozytywnie zaskoczyć. Wnętrze auta jest bardzo przyjemne. Na szczególną uwagę zasługuje bardzo dokładnie wykonana kierownica, posiadająca chromowane akcenty, które robią naprawdę dobre wrażenie.

Komfortowa przestrzeń do rodzinnych podróży

Dostępna ilość miejsca w nowej, typowo rodzinnej, Dacii Duster również nie zawodzi. Czworo dorosłych, nawet wysokich osób może swobodnie podróżować, ciesząc się dobrymi warunkami podczas jazdy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Fotele wykonane ze sprężystej gąbki zapewniają wygodną pozycję, dając dobre podparcie dla kręgosłupa lędźwiowego. Bagażnik nowego Dustera nieco zmalał w porównaniu z pierwotną wersją, jednak nadal jest pojemny – mieści od 445 do 1478 l przy złożonej tylnej kanapie.

Nowa Dacia Duster jest jedynym autem na rynku dającym tak wiele za tak nieduże pieniądze. W tym modelu relacja jakości do ceny jest zaskakująca i zapewne szybko żaden inny producent nie osiągnie takiego wyniku. Auto jest duże, pakowne, do tego ciche i ekonomiczne. Czego chcieć więcej?

AutoVIPek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.