Praca siedząca grozi kifozą kojarzoną z „garbem”. Pomogą 4 proste ćwiczenia

praca siedząca ćwiczenia

Max Lowery, 27-letni trener personalny i były sprinter z Londynu, podliczył, że ludzie mający pracę biurową spędzają włącznie z odpoczynkiem ok. 12 godzin dziennie w pozycji siedzącej. Może to prowadzić do dużej kifozy, której skutkiem będzie ból środkowej części pleców i sztywnienie oraz ból karku. Lowery nagrał wideo, w którym pokazuje cztery najskuteczniejsze ćwiczenia poprawiające posturę.

Taki tryb życia grozi nie tylko bólami kręgosłupa, lecz także otyłością i związanymi z nią chorobami oraz podwyższonym ciśnieniem krwi. Ćwiczenia zaproponowane przez Maxa są proste i nie zajmują dużo czasu. Już 20 minut dziennie pozwoli zmniejszyć ból kręgosłupa, a także poprawić posturę.

Krótką instrukcję, jak wykonywać ćwiczenia, przedstawia gazeta.pl.

Pierwsze ćwiczenie zacznij od klęku podpartego na macie. Ręce powinny być wyprostowane i znajdować się tuż pod ramionami. Zacznij przybliżać klatkę do podłoża, próbując złączyć łopatki, ale nie zginając rąk. Następnie zacznij rozłączać łopatki. Kiedy już dobrze opanujesz świczenie, możesz zwiększyć poziom trudności i robić je w pozycji deski (nadal bez zginania rąk w łokciach).

Kolej na unoszenia W-Y. Owiń gumę fitness o małym oporze wokół rury. Chwyć za końce i podnieś łokcie tak, żeby były na wysokości twoich ramion. Stój prosto. Obszar rąk i głowy powinny w tym momencie tworzyć literę W. Przenieś łokcie za siebie, starając się złączyć łopatki. Następnie zacznij podnosić ręce do góry, w kierunku sufitu, ale nie przestawaj jednocześnie przybliżać do siebie łopatek. Teraz twoje ciało powinno tworzyć literę Y.

Następne w kolejności są unoszenia rąk i ramion z taśmą oporową. Weź lekką gumę oporową i chwyć jej końce. Wyprostuj ręce tak, żeby spoczywały na biodrach. Następnie rozchyl je na tyle, żebyś poczuł opór gumy. Podnieś ramiona jakbyś próbował nimi dotknąć uszu. Utrzymując napięcie na gumie, podnieś wyprostowane ręce do sufitu i przenieś za siebie tak, żeby taśma dotknęła pośladków. Powtórz ćwiczenie, tym razem przenosząc ręce do przodu. Ramiona cały czas powinny pozostawać uniesione w kierunku uszu.

Na koniec Max proponuje rozciąganie klatki piersiowej. Połóż się na ławce i wyciągnij ręce na boki tak, żeby znajdowały się w równej linii z twoimi ramionami. Wnętrza dłoni skieruj w kierunku sufitu i pozwól grawitacji działać. Z każdym wydechem staraj się lekko przesuwać ręce coraz bliżej podłogi.

Więcej: www.gazeta.pl