● Naukowcy ostrzegają: te leki na porost włosów zwiększają ryzyko impotencji

Opublikowano: 30 maja 2017

Amerykańscy specjaliści przebadali niemal 12 tys. mężczyzn, którzy zażywali finasteryd lub dutasteryd – albo obydwa te leki – i wcześniej nie odczuwali zaburzeń seksualnych. Okazało się, że impotencja po zastosowaniu tych leków na porost włosów nie należy do wyjątków.

Stwierdzono, że jeden dodatkowy przypadek tego zaburzenia zdarza się u co 17. mężczyzny, który stosował preparat- w porównaniu do tych, którzy nie przyjmowali tych leków.

Naukowcy przyznają, że impotencja zwykle mija po odstawieniu obu preparatów, jednak nie u wszystkich badanych mężczyzn. Panowie poniżej 42. roku życia, którzy zażywali je przez ponad 205 dni, odczuwali ją pięciokrotnie częściej. U części z nich utrzymywała się ona nawet przez kilka kolejnych lat – informuje Puls Farmacji.

Badacze zwrócili uwagę, że długotrwałe zaburzenia erekcji dotykało 1,4 proc. mężczyzn zażywających leki na porost włosów i trwało średnio przez 1348 dni.

Finasteryd i dutasteryd stosowane są w leczeniu łysienia typu męskiego (androgenicznego), ale wykorzystuje się je również w przypadku łagodnego rozrostu stercza.

Więcej: www.pulsfarmacji.pl

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
problemy z erekcją
Problemy z erekcją mogą wynikać z przyczyn organicznych (...
co na porost włosów
Naukowcy z Uniwersytetu w Manchesterze odkryli - nie...
masturbacja
Dawniej wierzono, że masturbacja może powodować ślep...
łysienie
Szczególnie starsze pokolenie nierzadko straszy młod...
wczesne łysienie
Zdaniem naukowców przedwczesne łysienie zwiększa ryz...