Jak zasnąć w dwie minuty? Technika US Navy

jak zasnąć

Dwuminutowa technika zasypiania została opracowana na potrzeby amerykańskiego wojska. Dzięki niej żołnierze byli w stanie zasnąć w warunkach dalekich od idealnych, np. na polu bitwy. Za metodą stoi trener Lloyd Bud Winter, który na ten temat napisał książkę („Zrelaksuj się i zwyciężaj”), przeznaczoną głównie dla zawodników olimpijskich. Jednak jego metoda została wdrożona właśnie w amerykańskim wojsku w czasach II wojny światowej – sam Bud Winter prowadził dla żołnierzy zajęcia z technik relaksacyjnych.

Metoda jest także banalnie prosta. Wystarczy wygodnie położyć na na wznak, a następnie wykonać cztery kroki.

KROK 1. Zamknij oczy i rozluźnij mięśnie twarzy, w tym język, szczękę i mięśnie wokół oczu.

KROK 2. Opuść ramiona, tak nisko jak to możliwe. Następnie rozluźnijcie jedną rękę – praworęczni prawą, leworęczni lewą. Później trzeba rozluźnić dłonie i na końcu palce.

KROK 3. Weź głęboki oddech, a następnie wypuść powietrze. Następnie rozluźnij nogi, zaczynając od ud i kończąc na stopach. Zaczynamy od jednej nogi i przechodzimy do drugiej.

KROK 4. Spróbuj oczyścić umysł ze wszystkich myśli przez około 10 sekund. Są na to trzy metody.

– Skupiacie swoje myśli na wyobrażeniu siebie w absolutnie ciemnym pokoju na bardzo wygodnej kanapie. Kanapę możecie zastąpić hamakiem, który jest pokryty atłasowym materiałem w czarnym kolorze.

– Wyobrażacie sobie siebie leżących w kajaku na środku spokojnego jeziora, nad wami jest tylko błękitne niebo.

– Powtarzacie w zapętleniu „nie myśl”.

Każda z tych wizualizacji po 10 sekundach powinna doprowadzić do tego, że wasz mózg odetnie się od bodźców z zewnątrz. I po prostu zaśniecie.

Wszystkie powyższe punkty powinny zająć wam około dwóch minut. W praktyce jest to proces, który powinien przynieść efekty po minimum sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Ponoć badania pokazują, że opisana technika działa u 96 proc. ludzi, którzy testowali ją przez sześć tygodni.