Jak przez długi okres zachować sprawność seksualną?

sprawność seksualna

Sprawność seksualna i niezaburzona erekcja to marzenie każdego mężczyzny. Upływ czasu wpływa jednak niekorzystnie na te procesy. Nie oznacza to jednak, że musi on być akceptowany. 

Wraz z wiekiem, zaczyna się naturalny, powolny i stopniowy spadek produkcji testosteronu w organizmie, hormonu, który w głównej mierze odpowiada za seksualne możliwości panów. Osłabianie sprawności seksualnej to naturalny proces, którego nie należy się wstydzić.  Spadkowi możliwości seksualnych można przeciwdziałać. I wcale nie musi to oznaczać faszerowania się chemikaliami. Zdolność do pełnej erekcji można stymulować w pełni naturalny sposób.

Aktywność fizyczna i redukcja stresu
Spadek możliwości seksualnych i początki zaburzeń erekcji to procesy, które pojawiają się wraz ze starzeniem. Istnieją jednak czynniki, które przyspieszają pojawienie się tych dolegliwości. To przede wszystkim stres oraz siedzący tryb życia. Redukowanie poziomu stresu w codziennym funkcjonowaniu to pierwszy krok do zachowania sprawności seksualnej.

W tym celu warto spożywać uspokajające herbatki ziołowe, np. z melisy lub wyciągu z szyszek chmielu. Najważniejsza jest jednak aktywność fizyczna, która powinna mieć charakter regularny. Ćwiczenia wspierają pracę układu sercowo-naczyniowego i w znacznym stopniu poprawiają krążenie krwi. To przecież niezachwiany przepływ krwi gwarantuje wywołanie erekcji. Dodatkowo, ćwiczenia siłowe przyczyniają się do zwiększenia produkcji testosteronu. Aktywność fizyczna ma także inne znaczenie, psychiczne. Wpływa ona bowiem na lepsze samopoczucie i samoocenę, co z kolei zwiększa pewność siebie, czynnik niezwykle ważny w przypadku zachowania potencji.

Odpowiednia dieta
Ćwiczenia fizyczne to pierwszy filar dbania o sprawność seksualną. Jednak niezwykle ważna jest również dieta. To, co panowie jedzą, ma olbrzymi wpływ na zdolności seksualne. Dieta powinna być bogata w witaminy i składniki mineralne, szczególnie te, które odpowiadają za produkcję testosteronu i utrzymanie właściwego poziomu libido.

Na wstępie należy wyeliminować produkty bogate w proste węglowodany i tłuszcze nasycone. Mogą one przyczyniać się do miażdżycy w narządach płciowych, co często bywa przyczyną zaburzeń erekcji. Należy postawić na produkty, które są bogate w cynk, selen, magnez, czyli składniki mineralne, których obecność w organizmie jest niezbędna do produkcji testosteronu i wywoływania erekcji.

Ważna jest także witamina E i B6. Wszystkie te składniki znajdziemy w: ostrygach, łososiu, awokado, kakao, pełnoziarnistych produktach zbożowych, sezamie, pestkach dyni, ziarnach słonecznika, rodzynkach. Wśród warzyw bardzo cenny jest seler i pietruszka (zarówno korzeń, jak i nać). Ten pierwszy bywa nawet nazywany naturalnym afrodyzjakiem. Owoce powinny być codziennym składnikiem diety. Szczególnie pozytywny wpływ na zdolność osiągania erekcji mają banany i ananasy.

Warto stosować także papryczki chili oraz imbir. Są to przyprawy, które znacznie poprawiają ukrwienie. Także wśród ziół znajdziemy rośliny, które naturalnie usprawnią możliwości seksualne. To korzeń żeń-szenia syberyjskiego, wierzbownica czy miłorząb.

Urozmaicenie w sypialni batem na rutynę
Ochota na seks to jednak nie tylko czynniki fizyczne. Niemniej istotne są niewątpliwie aspekty psychiczne. Szczególnie w związkach o dłuższym stażu po jakimś czasie może wkraść się rutyna. Dlatego też warto rozejrzeć się za metodami, które pozwalają przywrócić intymnym relacjom dawny żar. Jak można przekonać się czytając blog śd.pl, sposobów jest naprawdę mnóstwo: zabawki erotyczne, odgrywanie ról, bielizna erotyczna i wiele innych ciekawych pomysłów. Wachlarz możliwości jest na tyle rozbudowany, że każdy mężczyzna powinien znaleźć to, co najbardziej pasuje do temperamentu jego i partnerki!